Časopis IMIDŽ
Lekári
z Chicaga prišli s novým poznatkom, a to, že krátky poobedný spánok znižuje
riziko smrteľných problémov so srdcom, a to hlavne u mužov. Vo veľkom výskume
odborníci sledovali 23 681 mužov približne 6 rokov. U tých, ktorí si aspoň tri krát
týždenne dopriali polhodinový poobedňajší spánok, bolo o 37 % nižšie riziko, že
sa u nich vyskytne infarkt alebo iná choroba srdca. Siesta je v mnohých teplých
krajinách bežná a u nás sa spája s lenivosťou či pohodlnosťou. Konzumácii olivového
oleja, ovocia, zeleniny a strukovín sa pripisoval pomerne nízky počet srdcových
ochorení. Vedci však chceli objasniť vplyv siesty.
Niektoré
firmy si uvedomili jej osoh a prínos a povoľujú svojim zamestnancom krátku
poobedňajšiu siestu.
IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu