Časopis IMIDŽ
Ak si posypete váš obľúbený zákusok či zmrzlinu škoricou, zníži sa vám hladina cukru v krvi. Výskumníci zo švédskej Univerzity v Malmö pomocou testov zistili, že je to naozaj tak.
Štrnástim zdravým dobrovoľníkom výskumníci merali cukor v krvi pred a po zjedení pudingu so škoricou i bez nej.
Testy opakovali každé dve hodiny. Ukázalo sa, že cukor v krvi stúpol menej po pudingu so škoricou. Podľa odborníkov škorica znižuje rýchlosť tráviaceho traktu. Lekári to zistili podľa ich vyšetrenia ultrazvukom. Vďaka tomuto objavu svitá nádej pre ľudí s cukrovkou typu číslo 2, keďže po 40 dňoch podávania škorice ich krvný cukor a cholesterol klesol.
IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu