Keď sa neviete rozhodnúť, či k šalátu použiť dressing alebo octovú zálievku, odborníci odporúčajú druhú možnosť. Nielenže je lepšia pre obvod vášho pásu, ale môže vám pomôcť vyhnúť sa ochoreniu na cukrovku. Nový výskum naznačuje, že denná konzumácia octu zabraňuje vzniku cukrovky. Výskumu sa zúčastnilo 10 ľudí s cukrovkou typu 2, 11 ľudí v štádiu pred cukrovkou a 8 zdravých ľudí. V štúdii sa potvrdilo, že ocot spomaľuje zvýšenie cukru v krvi po jedle s vysokou dávkou uhľohydrátov, a to až o 34 percent u ľudí v štádiu pred vývojom cukrovky. U ľudí s cukrovkou sa cukor v krvi znížil o 20 percent.