MAGAZÍN PRE ZDRAVIE - KRÁSA - ŠTÝL - MÓDA A RODINA

IMIDŽ logo Časopis IMIDŽ

[Psychosomatické príčiny ochorení: Anémia....]
Psychosomatické príčiny ochorení: Anémia....
celý článok
[DETI, ZOZNÁMTE SA, TO JE VÁŠ NOVÝ OTECKO]
DETI, ZOZNÁMTE SA, TO JE VÁŠ NOVÝ OTECKO
celý článok
[Apríl v lunárnom kalendári a krása]
Apríl v lunárnom kalendári a krása
celý článok
Dnes je nedeľa 05. 02. 2012 | Meniny má Agáta

Osteoporóza u mužov

03. Marec 2008, Február 2008, rubrika: Pre pánov

Podľa najnovšej štúdie, muži, ktorí sa venujú cvičeniu trpia menej na osteopéniu, ochorenie, ktoré predchádza osteoporóze. Aktivity, ako beh a skákanie, sú dôležité na zachovanie zdravia kostí. Na základe testov dospeli vedci k nasledujúcim zisteniam:

· nízka hustota kostí u mužov zostáva často nezistená a neliečená a po fraktúre sa muži ťažšie zotavujú ako ženy,
· rizikovými faktormi pre osteoporózu u mužov sú: výskyt v rodine, nízky príjem vitamínu D, nízka hmotnosť, fyzická pasivita.

Muži a cigarety
Odborníci v Taipei tvrdia, že fajčenie môže ničiť vlasové folikuly a ovplyvňovať cirkuláciu krvi a hormónov. Výskum sa uskutočnil v Taiwane u 740 mužov v priemernom veku 65 rokov a fajčenie spôsobilo lysinu u tých, ktorí fajčili dvadsať a viac cigariet denne. Tento typ plešivosti je bežný u belochov. U Afroameričanov a Aziatov sa vyskytuje len ojedinele.


Brucho ako mierka
Obvod mužského brucha a veľkosť bicepsov poskytujú presnejší obraz o stave muža ako BMI index. Zo 4107 mužov vo veku 60 až 79 rokov, tí, ktorí mali obvod pásu menej ako 102 cm a nadpriemernú svalovú hmotu na ramenách, mali najnižšie riziko smrti v nasledujúcich šiestich rokoch. Toto riziko klesá, keď rastie svalová hmota. Muži s obvodom pásu viac ako 102 cm mali až o 36 percent vyššie riziko úmrtia ako muži s nižším obvodom pásu a nadpriemernou svalovou hmotou. Výsledky teda len potvrdzujú dôležitosť cvičenia po celý život. Tí muži, ktorí sa vyhýbajú obezite, hlavne v oblasti brucha, a udržujú si svalovú hmotu, majú väčšiu pravdepodobnosť, že sa budú tešiť z dlhšieho a určite zdravšieho života.

Celozrnné „zlato“
Ak ste muž a konzumujete veľké množstvo celozrnných cereálií na raňajky, znižujete si tým riziko srdcového zlyhania. Autori výskumu zdôrazňujú, že riziko takéhoto zlyhania je u mužov i žien vo veku 40 rokov až 20 percent. Predchádzajúce výskumy ukázali, že vysoká konzumácia celozrnných potravín je spojená s nižším rizikom vysokého krvného tlaku, koronárneho ochorenia srdca a vysokého cholesterolu, pričom aj celková úmrtnosť je nižšia. Úžitok z celozrnnej potravy je nasledovný: znižuje riziko infarktu, cukrovky, vysokého krvného tlaku a obezity.

Nebezpečné výpary
Britskí a švédski výskumníci zistili, že dieselové výpary z áut zvyšujú krvné zrazeniny a množstvo krvných doštičiek. Tieto príznaky sú úzko spojené so zvýšeným rizikom srdcového infarktu a mozgovej porážky. Na výskume sa zúčastnilo 20 zdravých mužov vo veku 21 až 44 rokov. Muži absolvovali vdychovanie filtrovaného vzduchu a neskôr dieselových výparov – 300 mg na kubický meter, čo je približne koncentrácia výparov, ktoré vdychujeme v rušnej ulici.
Výskumníci merali tvorbu krvných zrazenín, zrážanie krvi a činnosť krvných doštičiek. Výsledkom je zvýšená tvorba krvných zrazenín po vdychovaní dieselových výparov. Vysoké dávky škodlivých látok zvyšujú riziko infarktu v najbližších hodinách či dňoch po vystavení sa takémuto vdychovaniu. Hoci sa tieto výsledky týkajú dieselových výparov, ešte nie je známe, či aj benzínové látky majú rovnaký negatívny účinok. Vystavovanie sa takýmto látkam je nebezpečné a treba hľadať spôsoby, ako znížiť znečistenie životného prostredia.


(č), Foto: ZAT

Osteoporóza u mužov
Osteoporóza u mužov


Časopis IMIDŽ

IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu

  • Vychádza 1. v mesiaci.
  • Vydáva: Ing. Daša Balogová - KAPA DAB, Prešov.
  • Šéfredaktor: Ing. Michal Balog, CSc.



Spriatelené odkazy



IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu | Vychádza 1. v mesiaci | Vydáva: KAPA DAB, Ing. DAŠA BALOGOVÁ, Prešov.
© Časopis IMIDŽ | wedesign - bart.sk