Časopis IMIDŽ
Dva peptidy (súčasti bielkovín), ktoré sa nachádzajú v mliečnych výrobkoch, pomáhajú znížiť krvný tlak. Toto zistenie oznámili japonskí vedci. Štúdie sa zúčastnilo 131 dobrovoľníkov, ktorí mali slabo alebo mierne zvýšený tlak. V období šiestich týždňov im podávali lieky, ktoré obsahovali uvedené peptidy. Na konci výskumu sa zistil značne znížený krvný tlak. Zdá sa, že peptidy rozširujú tepny podobne ako lieky na vyšší krvný tlak. Peptidy sa nachádzajú v dozretom syre, v jogurte, ale množstvo peptidov je také malé, že je bez účinku. Najspoľahlivejším zdrojom peptidov sú mini nápoje určené na znižovanie krvného tlaku.
Autorka: (č)
Foto: ZAT
IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu