Časopis IMIDŽ
Kto raz denne zje ovsené vločky s prírodným jogurtom, zvyšuje svoju imunitu po 6 týždňoch o 30 %.
Podľa austrálskych štúdií môže bobuľové ovocie znížiť riziko určitých druhov rakoviny (žalúdka, pažeráka) takmer o polovicu.
Aktuálne štúdie dokázali, že 4 hodiny vytrvalostného športu týždenne znižujú riziko mŕtvice o polovicu.
Medzi najrozšírenejšie zdravotné problémy dnešnej doby možno právom zaradiť tiež ochorenia tráviaceho ústrojenstva. Hoci sú v porovnaní s kardiovaskulárnymi ochoreniami tak trocha v úzadí, ich výskyt, a najmä zhubných nádorov, má trvale stúpajúcu tendenciu. Príčiny sú všeobecne známe – okrem baktérií a vírusov sú to predovšetkým nesprávne stravovacie návyky v kombinácii s nevhodnou stravou, alkohol, nikotín, karcinogény, priemyselné jedy, lieky, rozličné drastické redukčné diéty, stres a extrémne nervové vypätie – všetko „vymoženosti“ nášho moderného životného štýlu, za ktorý platíme krutú daň. Prevenciou, diagnostikovaním, liečbou a výskumom týchto ochorení sa zaoberá medicínsky odbor gastroenterológia.
Ak sa cítite bez nálady a zdá sa Vám, že hladina energie je veľmi nízka, mali by ste sa sám seba opýtať, či pijete dosť. Experti na oblasť dostatku tekutiny si myslia: väčšina ľudí musí denne prijať 1 až 2 litre tekutín, aby neohrozili svoje zdravie. Malý nedostatok tekutín môže zapríčiniť bolesti hlavy, letargiu alebo nedostatočnú pozornosť.
Vedci NASA vypočítali, že požitie jedného jablka denne už po pol roku môže spomaliť všetky procesy starnutia v tele.
Deň čo deň sme zasypaní príspevkami o výžive a zdraví a množstvom vplyvov životného štýlu. Zdravá výživa a zdravý životný štýl sú dôležité, ako vyzeráme, ako sa cítime a ako sa môžeme tešiť z nášho života. Výber správnych potravín a pravidelný pohyb nám pomôžu vo vyššom veku znížiť riziko takých ochorení ako obezita, srdcovocievne ochorenia, vysoký tlak, cukrovka, osteoporóza a rakovina.
Jeden z najuznávanejších našich odborníkov na divadelné umenie – PhDr. Štefan Fejko sa narodil pred 57 rokmi v obci Davidov okres Vranov nad Topľou. Jeho znamenie je Škorpión, ale on sám na horoskopy neverí. Po absolvovaní Vysokej školy múzických umení v Bratislave, odbor divadelná veda a dramaturgia, dva roky pracoval ako lektor dramaturgie činohry SND v Bratislave. Potom sa vrátil na rodné východné Slovensko . Od roku 1974 bol dramaturgom v ŠD Košice, po piatich rokoch sa stal umeleckým šéfom činohry tohto divadla. Práve vtedy sa mu podarilo do Košíc získať vtedy ešte pomerne neznámych hercov, ale zároveň veľké talenty slovenského divadelníctva Andyho Hrica, Vlada Durdíka, a Eda Viteka. V roku l99l vyhral konkurz na riaditeľa DJZ v Prešove a v roku 1996 po zlúčení ŠD Košice a DJZ v Prešove sa stal generálnym riaditeľom novovytvoreného Východoslovenského štátneho divadla. V roku 2000 sa stal dramaturgom Spišského divadla a zároveň začal prednášať na Fakulte dramatických umení Akadémie umení v B. Bystrici a od roku 2003 riaditeľoval Spišskému divadlu. Pred piatimi rokmi ho Národná rada SR schválila za člena Rady STV a po piatich rokoch vymenil túto funkciu za riaditeľa Slovenskej televízie, štúdio Košice. Je ženatý otec jedného syna.
Astrológ a terapeut Mgr. Miroslav Kostelnik, ktorý pôsobí aj ako konzultant v centre Energy v Košiciach a spolupracuje i s firmami Dr. Nona International a Cali Vita, sa vo svojej praxi stretáva takisto s klientmi, ktorí majú problémy so žlčníkom. Tu je jeho pohľad na danú problematiku z hľadiska doplnkovej alebo tzv. alternatívnej medicíny.
Ľudia, ktorí trávia veľa času za volantom, riskujú, že ochorejú na rakovinu kože ľavej časti tela. Podľa zistení vedcov, medzi hodinami strávenými šoférovaním a rakovinou kože ľavej časti tela je spojitosť. Ide hlavne o mužov, ktorí sa takto vystavujú slnku ľavou časťou tela.
IMIDŽ - magazín pre zdravie, krásu, štýl, módu a rodinu