Vedci zistili, že len každodenné pitie pomarančového džúsu znižuje riziko vzniku niektorých druhov rakoviny, predovšetkým rakoviny peče ne. Americká asociácia pre výskum srdca ho zasa odporúča ako súčasť prevencie srdcových ochorení, pretože neobsahuje žiadne tuky a cholesteroly. Tehotné ženy, ktoré konzumujú veľa čistých ovocných štiav a zeleniny, môžu výrazne obmedziť riziko vrodených chýb u detí a chudokrvnosť. Štvrťlitrový pohárik 100 percent pomarančového džúsu obsahuje pre imunitný systém človeka nevyhnutný prírodný vitamín C a to viac, než je denná odporúčaná dávka 75 až 100 miligramov. Vitamín C pomáha udržiavať aj hladinu kolagénu, látky, ktorá pomáha organizmu obnovovať telesné tkanivo. Stopercentné džúsy dodávajú ľudskému organizmu aj ďalšie nevyhnutné minerály, ako je draslík, vlákninu a vitamíny a neobsahujú nadmerné množstvo sodíka. Konzumácia ovocných štiav sa vo vy spelej spoločnosti pova žu je za neoddeliteľnú súčasť zdra vého životného štýlu a pohár pomarančového či iného džúsu na raňajky je napr. pre Američanov už roky samozrejmosťou.